demande de réouverture des sites de vol d'AL HAOUZ

Contacter l'auteur de la pétition

Ce sujet de conversation a été automatiquement créé pour la pétition demande de réouverture des sites de vol d'AL HAOUZ.


Visiteur

#76

2014-01-18 12:56

Ce site est le joyau de la couronne de parapente au Maroc et les populations locales sont les ambassadeurs aimables et accueillants pour leur pays. Les familles et l'économie locale sont sûrs de souffrir si les visiteurs sont injustement contesté lors de leur visite.

Visiteur

#77

2014-01-18 13:29

I have heard how nice a country morocco is , what a great parapente destination is& how friendly everybody is . I hope to visit soon. Please don't prevent access to your beautiful flying sites

Visiteur

#78

2014-01-18 13:45

Had the most fantastic reception at Gite Agnez. a credit to the hospitality of morocco. I would love to return and fly again

Visiteur

#79

2014-01-18 14:21

I had hoped to visit Morocco one day to fly these sites and sample the local delights, food and culture. It would be a great shame to deprive the world paragliding community access to these great sites and an injustice that the local communities should suffer due the benefits of paragliding tourism disappearing so unnecessarily. I do hope this decision can be reversed to the benefit of all involved.

Visiteur

#80

2014-01-18 14:37

Agourgeur is a nice place, away from busy cities, yet having the facilities of hotels and good food. It's a nice place for a person who comes from cities and relax and at the same time do paragliding. I think it's a great loss for us not just as a tourist but also as a Paraglider. I hope this site will be opened again soon

Visiteur

#81

2014-01-18 14:52

it is such a shame that pilots cannot experience these beautiful paragiding sites and the beautiful country of Morocco and it's wonderful people

Visiteur

#82

2014-01-18 15:41

Please te-open these sites!

Visiteur

#83

2014-01-18 15:53

Le parapente dans la region d'al Haouz est une situation gagnant-gagnant pour tout le monde; pilotes, la tourisme, habitants locaux. Pourqoui fermer les sites? Cela n'a pas de sens.

Visiteur

#84

2014-01-18 15:59

Fermeture abusive incompréhensible d'un gouverneur et son DAG qui attendent quoi on ne sait pas... (le doute plane de plus en plus sur certaines pratiques normalement révolues et strictement interdites de nos jours chez nos dirigeants et représentants de la loi...) Le prétexte de "c'est pour votre sécurité" est bidon puisque Aguergour est un des sites de vol libre les plus adaptés du Maroc, d'Europe, voir du monde ! Il est vrai que le plus facile est d'interdire !!! Pendant ce temps, tout ça nous oblige à beaucoup plus de kilomètres tous les jours sur des routes bien moins sécurit !!! Va comprendre !?!?! La réputation de l'accueil Marocain en prend un sacré coup, snif... A bientôt... Aux Canaries alors !!!

Visiteur

#85

2014-01-18 16:32

This is a beautiful part of Morocco. I have visited twice and enjoyed my stay immensely. I really hope I ca return with my family and friends in the future.
Regards
Peter Anning

Visiteur

#86

2014-01-18 17:54

cette un bon temp en Agergour pour moi ,2011.:)

Visiteur

#87 Re: Re: Re: ROUVRIR AGUERGOUR

2014-01-18 17:55

#48: - Re: Re: ROUVRIR AGUERGOUR

A mon avis tu n'as jamais mis les pieds a Agergour pour dire des conneries pareilles et franchement il n'on pas besoin de toi

 


Visiteur

#88

2014-01-18 17:57

I was hoping to make my first visit to Morocco to fly this site.
Such a shame that we have been stopped from flying a very good site.

Visiteur

#89

2014-01-18 18:44

It will be a great loss to the paragliding comunitiy and local families

Visiteur

#90

2014-01-18 18:46

Reopen this paragliding site

Visiteur

#91 Re:

2014-01-18 18:47


Visiteur

#92

2014-01-18 18:48

Free flyers are good for local communities and should be welcomed, not hindered.

Visiteur

#93

2014-01-18 18:49

Je suis allé en vacances au Maroc à plusieurs reprises pour des raisons culturelles et sportives, et à chaque fois j'ai passé plusieurs milliers de livres dans les différentes régions. J'aimerais le faire à nouveau, mais la principale raison pour laquelle je et mes amis me revenir, c'est pour les sites de parapente de classe mondiale à Aguergour. S'il vous plaît officiellement ré-ouvrir ces sites.
kettleman ken

#94

2014-01-18 18:51

Free flyers are good for local communities and should be welcomed, not hindered

Visiteur

#95

2014-01-18 19:07

If this site isnt open there is little point coming to Morroco to fly and thats a shame. I have visted many times and hope that i am respectfull of the locals, this closuer must be very bad for the local comunitiy

Visiteur

#96

2014-01-18 19:32

It seems unbelievable that these important and beautiful paragliding sites have been unnecessarily closed, to the detriment of the local economy and local people whose livelihood depends on income from the paragliding tourists they attract.

Visiteur

#97

2014-01-18 19:52

Please keep this very special place open for free flight and help sustain the kind and friendly people of this region

Visiteur

#98

2014-01-18 21:03

Morocco is a beautiful place for paragliding and I have every respect for the families who make their living from tourists who visit for the sport.I have been 6 times but need to be sure that I can fly before I coe back and help to support the economy.

Visiteur

#99

2014-01-18 22:36

These are beautiful sites to fly having been to the area in past years. We stayed in local accomodation with local families. These people were very friendly and it was a pleasure to mix and meet them as well as share their homes. It will be a great shame not to return to this area to experience Morocco life and support the locals.

Visiteur

#100

2014-01-18 23:25

bonjour je ne suis venu que deux fois a aguergour. c'est un site magnifique au pied du toubkal de plus se sport fait vivre pas mal de monde. je ne comprend pas... pourquoi une telle décision de la part des autorités ?! les accidents sa arrive !!